/Files/images/20220218090732.jpg

Опитування батьків здобувачів освіти
щодо якості організації освітнього процесу
з використанням дистанційних технологій навчання в умовах воєнного стану в ХЛ №70
Харківської міської ради
у 2023/2024 навчальному році

Протягом лютого - березня 2024 року проведено опитування батьків здобувачів освіти 1-11 класів щодо якості організації дистанційного навчання в ліцеї. Запропоновано відповісти на декілька питань, які допоможуть зрозуміти, чи в правильному напрямку ми рухаємося. Найбільш активними виявилися батьки 8-х класів.

Дуже вдячні всім, хто взяв участь в опитуванні.
Нам важлива думка кожного!

/Files/images/novini_2024/Опитув1.JPG /Files/images/novini_2024/Опитув2.JPG

/Files/images/novini_2024/Опитування3.jpg /Files/images/novini_2024/Опитув4.JPG

/Files/images/novini_2024/Опитув5.JPG /Files/images/novini_2024/Опитув6.JPG

/Files/images/novini_2024/Опитув7.JPG

Опитування батьків здобувачів освіти
щодо якості організації освітнього процесу
з використанням дистанційних технологій навчання в умовах воєнного стану в ХЛ №70
Харківської міської ради
у 2022/2023 навчальному році

Опитування щодо якості організації освітнього процесу з використанням дистанційних технологій навчання в умовах воєнного стану проводилося серед батьків здобувачів освіти 5-11-х класів. Участь у цьому опитуванні взяли 246 батьків. Більшість з них задоволена організацією освітнього процесу та зазначає, що педагогічні працівники відповідально ставляться до своєї роботи, небайдужі до того, наскільки комфортно/некомфортно почувають себе школярі під час онлайн-занять, чи спроможні вони організувати самостійну роботу в асинхронному режимі навчання. Під час заповнення google-форми батьки мали змогу висловити свої пропозиції щодо поліпшення роботи закладу освіти в цьому напрямку. Вони стосувалися організації освітнього процесу в дистанційному форматі, роботи на освітній платформі HUMAN ШКОЛА, якості онлайн-уроків, оцінювання навчальних досягнень учнів, взаємодії між учасниками освітнього процесу.

/Files/images/novini_2022/ЗН1.JPG /Files/images/novini_2022/ЗН2.JPG

Організація освітнього процесу в дистанційному форматі

На початку навчального року батьки були ознайомлені з принципами роботи школи в дистанційному форматі. Необхідна інформація надавалася на батьківських зборах та розміщена на сайті закладу освіти. До відома школярів доведено правила поведінки на онлайн-уроках.

Більшість батьків задоволена організацією освітнього процесу в закладі освіти, проте вносилися пропозиції щодо зміни режиму роботи (початок занять о 8.00), тривалості онлайн-уроків у синхронному режимі (деякі вчителі обмежуються спілкуванням з учнями в 10-15 хвилин, інші, навпаки, проводять уроки більше визначеного Санітарним регламентом часу), тривалості перерв. Деякі батьки скаржилися на нестабільний інтернет-зв’язок.

Робота на освітній платформі HUMAN ШКОЛА

Більшість батьків, яка взяла участь в опитуванні, засвідчила, що освітня платформа HUMAN ШКОЛА зручна у використанні та задовольняє потреби здобувачів освіти. Проте вносилися пропозиції щодо вдосконалення наповнюваності розділу «Заняття», зокрема надання дітям додаткових матеріалів для опанування теми (статті, аудіокнижки, посилання на інші освітні сайти тощо). Дехто з батьків висловлював прохання в розділі «Завдання» зазначати не тільки параграф та сторінки підручника, які треба опрацювати, а й робити скриншот цієї сторінки.

Якість онлайн-уроків

Батьки відзначають, що з початку 2022/2023 навчального року онлайн-уроки проводяться відповідно до розкладу в синхронному та асинхронному режимах. Розклад уроків розміщено в електронних щоденниках учнів та на сайті закладу освіти. Тривалість навчальних занять у більшості випадків відповідає вимогам Санітарного регламенту.

Проте невміння самостійно вчитися стало однією з основних проблем, що спричиняють труднощі під час дистанційного навчання. Батьки зазначають, що багатьом дітям важко опановувати матеріал самостійно, некомфортно працювати в асинхронному режимі, тому слушно висловлювалася думка про те, що необхідно звернути увагу на більш якісне пояснення нового матеріалу з використанням дистанційних технологій навчання, зокрема використовувати на уроках презентації, відеоролики, інші навчальні матеріали, які допоможуть дітям підготуватися до контрольних та самостійних робіт.

Щоб стимулювати пізнавальний інтерес дитини, учителеві треба добирати цікаві завдання, формулювати незвичайні питання, змінювати види діяльності на уроці та намагатися чимось здивувати учнів. Адже «вузлики» здивування можуть стати точками зростання пізнавального інтересу.

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти

Попри війну незмінними залишаються два основних аспекти оцінювання результатів навчання учнів – надання зворотного зв’язку та супроводу дітям (формувальне оцінювання) і визначення якості результатів навчання (поточне та підсумкове оцінювання).

У закладі освіти оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до чинних нормативних документів на освітній платформі HUMAN ШКОЛА, що відображається в електронних щоденниках та електронних журналах.

З критеріями оцінювання батьки були ознайомлені на батьківських зборах. Батьки зазначають, що отримання навчальних матеріалів та спілкування між учасниками дистанційного навчання забезпечується через передачу відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації в синхронному або асинхронному режимі. Це письмові роботи (самостійні та контрольні, перекази, твори, диктанти, тестові завдання, компетентнісні завдання тощо), а також навчальні проєкти, заповнення таблиць, побудова схем, моделей тощо.

Серед побажань від батьків найчастіше траплялися такі, у яких просили приділяти більше уваги аналізу домашніх робіт, обґрунтовувати виставлені за них бали. Деякі батьки пропонували переглянути обсяг домашніх завдань (занадто великий обсяг) та зняти обмеження часу на їх виконання, писали про несвоєчасність та несистематичність оцінювання учнівських робіт окремими вчителями.

Взаємодія між учасниками освітнього процесу

В умовах дистанційного навчання надзвичайно важливим є зв’язок класного керівника із здобувачами освіти ти їхніми батьками. Тому усіма класними керівниками створені відповідні групи в соціальних мережах, у яких подається інформація про особливості освітнього та виховного процесів в умовах воєнного стану. Усі учасники освітнього процесу підтримують зв’язок та надають одне одному психологічну підтримку.

Під час опитування деякі батьки виявляли часткове задоволення щодо взаємодії між учасниками освітнього процесу. Зокрема зверталася увага на те, що за бажанням виконати вимоги освітніх програм, оцінити навчальні досягнення учнів поза увагою залишаються індивідуальні особливості дитини, її психологічний стан. Деякі батьки виявили бажання спілкуватися з учителями-предметниками особисто, а не через класного керівника.

Шановні батьки!

Дякуємо вам за співпрацю. Усі ваші пропозиції будуть враховані в подальшій діяльності закладу освіти. Разом ми зробимо нашу школу кращою.

Кiлькiсть переглядiв: 0